Monday, April 11, 2011

Kenangan; Prep! Prep! Preeppppppp!



Assalammualaikum dan selamat sejahtera semua!
"Uish! Awal-awal dah gambar aweks?" Mesti engkau orang fikir sebegitu bukan? Haha! Bukan, bukan! Si Ketot binti Pendek ni merupakan rakan kelas saya. Nama beliau Nek Nurul Hidayah! Dalam dewan peperiksaan, saya duduk di tengah-tengah dewan manakala Hidayah duduk di belakang saya. Alhamdulillah mereka yang duduk berdekatan dengan kami mendapat jawab peperiksaan dengan tenang. Kurniaan Taufiq dan Hidayah katakan:)

Okay! Terus ke tajuk utama pada post kali ini. Gambar-gambar kali ini adalah gambar-gambar ketika kami prep di maktab selepas form lain pulang cuti hujung tahun. Prep kali ini berbeza sedikit kerana kelas-kelas semakin sunyi. Semenjak form lain pulang, undang-undang dari saiz XXL susut ke saiz S. Ramai yang lebih gemar menghabis masa prep sendiri di bilik, di kelas-kelas kosong, di surau dan dewan makan. Seluruh maktab kelihatan sunyi. Tikus berlegar-legar di kaki lima, lipas-lipas menghiasi dinding yang gelap, katak-katak keluar bagi mengiramakan lagu seram dibuai malam. Haha. Nawok je!

Sudah muak bercerita panjang lebar, tiba masa untuk saya hiburkan diri anda dengan mengeletek ketiak anda! Kucci-kucci-kuuu! Bwahaha.. berdaki -.-! Huhu. Saksikanlah gambar-gambar kami,..




Ini gambar heroes dan heroin di maktab kami. Hehe. Dr Syed, Yakuzai Eriy, penyanyi Imran Ajmain, pemain takrow simpanan Kuala Berang Apih Daus dan artist tempatan yang berganding bersama artist bollywood, Tasya. Haha

Dari kiri; Daniel, Nisa, Ieka dan Kudin!





Inilah gambar segelintir daripada golong Kelas B yang masih rajin turun ke kelas pada waktu prep. Presiden turut turun ke padang untuk bermesra bersama rakyat! Kudin! :'D
Betul-betul 'Budi'man.

Baiklah. Gambar-gambar selepas ini telah dijangkiti virus, anda disarankan menutub tab kalau tidak mahu virus ini merebak ke sistem saraf anda. Sekali pandang seperti biasa, lama-lama sakit mata, dok asyik dia, dok asyik dia. Buhsan tengok! (Dah tu buat apa upload.. bengong!)

Dari kiri; Eton, DJ, Piqah dan Amar.





Datin Johari bersama suami beliau yang ke 21. Merupakan anak buah Raja Gopal dan bermain sebagai penjaga gol, Zabir! Muka datin sudah kelihatan bosan bersama beliau. Apa lagi datin, pancong! Ganti baru. Muahaha!


Ini ahli homeroom Ibnu Majjah iaitu, Diyana Joe! Eton! Hamimi! dan Piqah! Ada lagi, namun muka mereka tidak terpapar di kaca monitor anda sekarang. Antaranya adalah, exco-sukan- Arip Syatibee, presiden kami- Fakhrudin, Azifah - setiausaha BWP, Aqil a.k.a hati kering- presiden homeroom dan Tikah- ketua editor majalah. Memang ternyata kehebatan ahli-ahli homeroom mereka ini.

Dari kiri; Habib dan Faris



Nampak perbezaan waktu prep kami? 'Ustaz' sendiri mengisi masa prep bersama handphone. Namun jangan salah faham, ustaz kami ni sedang mencari jawapan bagi soalan add mathnya. Susah 'sangat'! Sampai terpaksa telefon Additional Math Institution Researchers Academic -A.M.I.R.A ;'D

Kelas C juga tidak kurang hebatnya. Ramai juga yang turun ke kelas. Namun tidak semuanya study- Dome! Engkau sama je Opek- Haha. Dok selalu! Instead memanggil kelas Cemerlang, kami tukar nama kelas kami ke kelas Chaos. Ini disebabkan suasana kelas kami yang sentiasa riuh dengan pelajar pertukaran dari India. Lutfi dan Dome! Ada natang ni bising lalu. Haha.

Dari kiri; Apiz, Midah, Mimi, Nek dan Dome.



Tengok, gelagat budak-budak kelas kami. Epul bercita-cita nak jadi ahli bina badan. Namun, saiz dahinya agak memukau juri dan tidak dibenarkan menyertai mana-mana pertandingan pertunjukan badan. Disini sahajalah cita-cita dia sampai. Haha.

D untuk Dinamik! Ye! Itulah nama bagi kelas seterusnya! Kelas D ini pun bising juga. Sokmo dengan nyanyian lagu hari jadi. Time cikgu Manaf, sudah pasti kedengaran gelak tawa yang riang dari kelas ini. Terutamanya Arip, gelak dia terlebih dose. Muahaha!

Dari kiri; Azami, Hafizzudin, Alia dan Midah! (Dia lagi..)





Walaupun masing-masing mempunyai kelas sendiri. Sebahagian suka prep dekat kelas lain. Mungkin atas sebab suasana tempat tersebut atau faktor kawan. Saya sendiri turut prep di kelas-kelas lain- engkau merayau! Hehe ^^


Eh! Dah sampai ke kelas yang terakhir, kelas E! Efisien. Kelas ni paling terkenal bagi mereka yang lapar pada waktu prep malam- seperti saya. Lolipop! Dadih! Air berkarbonat! Nasi dagang! Sate! Spagheti! Ketupat! Trafle! Semua saya pernah dapat dengan mengunjungi kelas ini. Memang port nak cari makanan waktu siang dan malam. Haha. Terima kasih kerana menyumbang ke perut Opec. Kelas lain ada juga, tapi kelas ni paling top!





Gambar bertiga ni, Dayana, Aini dan Amiri, memang study sama-sama sokmo. Kalau dekat kelas tak nampak dia orang bersama, tak sah. Dekat mana-mana jelah, PSP ke atau kat kelas. Amir dan Izzureen turut bersama.

Semenjak form 5 menguasai maktab sepenuhnya. 'Ketuhar' dekat dewan makan tu bila-bila je boleh bukak-selagi bilik makan warden tak berkunci. Pada malam perlawanan Lee Chong Wei dengan Lin Dan, kami aspura ramai-ramai berkumpul untuk menyaksikan perlawanan tersebut. Lihatlah, semangat betul bawa bendera bersama. Namun semangat itu untuk seketika sahaja, selepas solat Isyak, masing-masing sambung prep-tak guna punya penyokong. Agaknya mereka sudah meramal perlawanan itu milik siapa.



Dari kiri; Habib, Apih dan Rasyid

Dari ramai-ramai tadi, tinggal mereka bertiga je yang menyaksikan perlawanan tadi. Setia menanti! Padahal tak ada kerja lain. Haha.

Kebetulan, pada malam itu ada satu homeroom yang aku lupa namanya buat sambutan hari jadi/menjelang SPM. Menjelang SPM un nak buat sambutan? Tak sabar sangat nak duduki SPM kot. Hehe. Tak adalah, mereka menyambut ini bertujuan merapatkan lagi ukhwah sesama mereka sebelum peperiksaan. Serta mendoa kejayaan bersama dalam SPM. Macam inilah contoh homeroom yang baik :) Tengoklah siapa presiden homeroom. Bawah ni! Bawah ni! Huhu.




Wan Syaza Aina dan Radifah Raihan :D

Tengok gambar dua orang bestfriend ni. Sedang study bersama-sama. Kantoi! Baru nak cari pensel, biasa la tu. Hehe. Suruh pandang kamera, sorang jadi pelik sorang, sorang lagi beri senyuman baru bangun tidur. Hehe.


Seterusnya, saya gi mengusha apa yang sedang dibaca oleh Fasha Bersandar a.k.a Syarafina. Dia ni memang kuat membaca, bersama Ain Skin! Cakap apa sahaja yang ada mahu. Novel-novel cinta? Novel-novel misteri? Majalah Solusi? Majalah Muskulin? Woops silap. Haha.


Wafiq: Merah mu bara semangat waja!
Kopiah dan tudung: Putih ku bersih, budi perkerti.
Fina: Kuning berdaulat! Payung Negara!
Zu: Biru perpaduan kami semua!

Patriotik pula, tapi memang! Wafiq dengan Zu baru sahaja menjalani Khidmat Negara! Wira-wira negara kita ni. Hehe.

Seperti yang dijanjikan saya tadi. Sesiapa yang mengunjungi kelas E ni, mesti dijamukan makanan yang istimewa. Lihatlah mereka siap menyediakan nasi dagang pada waktu prep malam. Huhu. Terima kasih semua!






Adakah tidak wajar ahli kelas anda menjadi sebegini rupa-tembam dan bulat-bulat- jika di sajikan makanan seperti ini. Lihatlah Amiri, lemak yang terkumpul di lengan dia itu, hasil ternakan 2 tahun bersama kelas ini. Begitu juga dengan Farah yang mempunyai pipi yang bulat. Fats dalam badan beliau di hantar ke bahagian bawah kulit pipi. Fenomena ini jarang sekali di temui, hanya beliau begini. Itu pasal di panggil Katak. Haha!

Dalam banyak-banyak gambar, gambar ini satu-satunya di ambil pada waktu siang. Kenapakah gambar ini begitu 'spesial'? Anda fikir-fikirkanlah sendiri. Lighting tak bagus? Makhluk yang hanya keluar pada waktu siang? Mungkin, mungkin..


Apih dan Izzureen



Tikah, Iera dan Kema!

Gambar-gambar atas ini nampak lawa! Terima kasih Opec!
Sama-sama :")

Sudah kehabisan ayat. Haha! Baru teringat. Iera mempunyai genetic Lusung Pipit! Tengok dia senyum. Haha. Senyum! Tak perlu kata apa-apa!

Sampai disini sahajalah kenangan kami bersama sewaktu prep. Semoga anda semua, terutama rakan-rakan saya terhibur dengan gambar-gambar sebentar tadi. Mohon maaf jika ada yang tersinggong dengan gurau-gurauan tadi. Sebelum berakhir lihatlah sedikit gambar sketsa Dome dan Paan. Dipersilakan..



Dome: Hai semua! Saya Dome!
Paan: Saya pula Paan. Tuan kedai Eriy Hardware.
Dome: Hari ini saya akan perkenalkan coklat Mars! Ini bukannya hasil dari 'coklat' Bruno Mars yea. Jadi tidak perlu ragu-ragu untuk memakannya!



Paan: Wei, asal engkau pulak yang promote. Aku un nak promote!
Dome: Sudah! Kau tadi promote kedai hardware macam bapak engkau punya. Sekarang nak promote coklat ni. Nebeng!



Paan: Memang bapak aku punya! Meh sini menatang tu!
Dome: Menatang gapo bong! Coklat! C O K L A T! COKLAT! Mari mengeja!



Dome: Aku yang pegang! Aku punya! *muka garang*
Paan: Gocoh lalu!

Tamat



Sekian, terima kasih..

p's: Gambar yang terdapat DJ dan Zabir merupakan kelas A, Amanah!

7 comments:

  1. i can't stop smiling ! haha . opeq you made me laugh again and again .

    ReplyDelete
  2. style doe. . serius ly. . keep it dude

    ReplyDelete
  3. suka tgk gmbarr!! btway, lepas nie nak follow kamoo! =D

    ReplyDelete
  4. asal aku ngan dome je exchange students from india.. hahahhaa.. lawak sial opec.. nice.. =p..

    ReplyDelete
  5. fina: senyum! :)
    syed: thanks bro! will try.. :D
    andynurehanadibahrahim: ambik nafas jap, Terima kasih! Dialu-alukan.
    Lutfi: Obvious isn't? Haha
    Nek: Yay us!

    ReplyDelete
  6. hahaha,,terbaekk opek,,thumbs up 4 u!!

    ReplyDelete